10. januára 2021

Kde začína hudba?

,,Veľmi ma baví vytvárať hudbu zo zvukov. Je to zázračný proces, keď sa z hluku, ktorému dám určitý kód, stáva hudba. Takto si nahrávam zaujímavé zvuky zo života, ktoré sa snažím spojiť a premeniť na hudbu. Je to taký môj hudobný denníček.”

Dážď, dvere, kanvica Amor Fati – počas skúšania inscenácie Amor fati v Prešovskom národnom divadle som si nahral dážď, ktorý bubnoval na odkvapovú rúru pred vstupom do skúšobne. Dvere vytvárajú kopák a zvláštne opakujúce sa vŕzganie. Jeden večer sme u scénografky Diany varili čaj a kanvica šialene zavýjala. Zvyšok je donahrávaný.

 

Glass – začína údermi pingpongovej loptičky, v pozadí je pohár vína, ktorý hrá ťahavý tón. Neskôr sa pridávajú poháre, na ktoré sa udieralo lyžicou, zvyšok je dohraný čelestou a synťákom. V celej nahrávke sú vtáčiky. Bol to príjemný večer.

 

Oslava – zvuky z detskej oslavy sú doplnené mojimi obľúbenými software syntetizérmi. Kopák je vyrobený úderom tácky o stôl, len zmodulovaný oktáverom a skreslením. Kto zažil detskú oslavu vie, že nálada skladby je ešte nič, oproti realite.

Martin Husovský

Začínal v kapele Komajota, s ktorou vydal 6 albumov Časopriestor (Slávik 2007 - objav roka, Aurel 2007 - objav a album roka), Bludisko, Kolobeh, Druhé Slnko, Priame prenosy, Potrubis. Od roku 2010 sa venuje divadelnej hudbe. Do dnešného dňa je autorom hudby k vyše 30-tim inscenáciám najmä na Slovensku, ale aj v Českej a Poľskej republike. Pre Divadlo Jonáša Záborského v Prešove skomponoval dva muzikály - Jana z Arku a Nikola Šuhaj, ktorý mal v novembri 2019 stú reprízu. V roku 2019 získal za hudbu k bábkovému predstaveniu Pod Adresem Marzeń (Na adrese snov) prestížnu cenu v rámci 25. udeľovania cien za súčasné poľské dramatické umenie (25. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej). V roku 2019 získal cenu Dosky, za najlepšiu scénickú hudbu sezóny, za predstavenie Moral Insanity Prešovského národného divadla.